מה זה פרסום גוגל שופינג ?
צפו במצגת של ירון יוגב
אז קודם כל נתחיל בחדשות המשמחות, ישנה אופציה להעלות מוצרים אורגנית ל- Shopping Listings, ערוץ נוסף לחשוף ולמכור את המוצרים שלכם אורגנית (ללא עלות).
סקירה:
בשנים האחרונות חנויות האון ליין יצרו מהפכה אמיתית בעולם במסחר, מחודש לחודש ניתן לראות עלייה דרמטית במחזורי המכירות באתרי המכירות ופתיחת חנויות חדשות, רק בשנה האחרונה קצב הצמיחה של המסחר בדיגיטל הגדיל את עצמו כמו ב- 10 שנים אחרונות, לטובת העניין גוגל מאפשרת לנו כמפרסמים החל מ 2018 להקים קמפיינים בגוגל שופינג תחת חשבון גוגל אדס שלכם אך יש צורך בהתממשקות ל Google Merchant Center – לחצו כאן לקישור.
מחקרים מראים שקמפיין גוגל שופינג מעלה במעל 80 אחוז את הסיכוי לרכישה, נתון מרשים זה עדין לא גרם לערוץ זה "לפרוח" בישראל עכב כך שלקוחות רבים וסוכנויות דיגיטל לא יודעים עדין כיצד להקים את הקמפיין וכיצד ניתן באמצעות רימרקטינג דינמי לרדוף אחרי הלקוחות שלהם.
להלן מידע על צמיחה בביקושים בקמפיין שופינג
קמפיין של גוגל שופינג הינו הקמפיין האיכותי ביותר לקידום אתרי מסחר וחנויות באינטרנט, גוגל מאפשרים לקמעונאים לקדם מלאי בחנות מקוונת ולמשוך יותר תנועת גולשים לאתר או יותר קונים לחנות המקומית. רוצים להתחיל להשתמש בהם? הפעולות הראשונות שצריך לעשות הן לשלוח את פיד המוצרים דרך Merchant Center וליצור קמפיין ב-Google Ads.מדובר על מודעות שיוצגו בפלטפורמות של Google, המודעות במיקומים האלה נקראות 'מודעות שופינג,' מפני שהן מופיעות בפורמט שונה וויזואלי יותר. בניגוד למודעת טקסט, שמציגה רק טקסט, מודעות שופינג מציגות למשתמשים תמונה של המוצר, ולצידה כותרת, מחיר, שם מפרסם ופרטים נוספים. במילים אחרות, המשתמשים יודעים אילו מוצרים אתם מוכרים ובאיזה מחיר מדובר עוד לפני שהם לוחצים על המודעה.
סף כניסה גוגל שופינג
סף הכניסה המינימלי לקבלת אישור בגוגל שופינג מתחיל עם אתרים שיש להם Fix price , חובה גם שיופעל באתר מדיניות החזרות ברורה, חובה לשלב אפשרות למשלוחים , מבחינה רשמית גוגל לא מאפשרים לפרסם להפעיל פופ אפ אך ישנם מקרים בהם הם מאשרים שמדובר על פופ אפ לא אגרסיבי וללא התניה.
אי אפשר לפרסם זיופים, נשק, כלים להאקרים, סמים תרופות ,אלכוהול ופורנו גוגל רק מחמירים. התמונה של המוצר חייבת להיות ברורה וללא טקסט.
האם גוגל שופינג מתאים לכל אתר ?
כמובן שיש משמעות לעיצוב האתר, לתמונות ולמבנה האתר אבל זה לא משנה על איזה תשתית האתר קיים, מה שחשוב שמנהל הדיגיטל שלכם יודע איך לשווק את האתר בגוגל שופינג ולנהל מול המתכנת את ההקמה של הפיד, לא כל פלטפורמה תומכת בערוץ באופן גמיש ולכן חשוב מראש לבחור בתשתית המתאימה. אם מדובר על אתר עם כמות מוצרים לא גדולה ממליץ החום על וויקס, גם לוויקס יש סוג של תוסף בתשלום שמייצר פיד, כאשר מדובר על אתר עם אלפי מוצרים וורדפרס בהחלט יכול לבוא בחשבון באמצעות תוסף איכותי .
האם גוגל שופינג זה במקום הפרסום בחיפוש ?
לא זה בנוסף , מומלץ מאוד להופיע גם בחיפוש הרגיל, גם בקמפיין דינאמי וגם בגוגל שופינג וכמובן גם באורגני.
המודעה של השופינג יכולה להיות מעל האורגני או בצד הדף וגם כמובן בקטגוריה של שופינג בגוגל.
יתרונות הפרסום בגוגל שופינג
היתרון הברור והמובהק של פרסום בגוגל שופינג הוא זה שאנחנו בעצם פוגשים לקוחות "חמים" לביצוע רכישה.
יתרון נוסף של קמפיין גוגל שופינג הוא – זה שהפרסום מופיע מעל האורגני ומעל הממומן וזה בעצם מבטיח לכם כמפרסמים לתפוס שטח פרסום גדול ובעצם לגבור על המתחרים שלכם.
עוד יתרון של השופינג הוא ויזואליות – הגולש בעצם רואה תמונה של המוצר ומחיר ואם הוא מחליט להקליק הוא מבין ללא ספק את המשמעות !
בערוץ זה הקמפיינים כמעט ב 100 אחוז אוטומטיים אבל יש איזה שהיא התעסקות איתם שלא כזו אינטנסיבית כמו קמפיין המדיה או חיפוש.
קמפיין גוגל שופינג סטנדרט
כאשר אנו מקימים קמפיין גוגל שופינג, יש לנו מעט שליטה על הצגת המודעות, גוגל בעצם בוחר את מילות המפתח שנופיע ובד"כ לוקח את הכותרות של הדפדפן - הטייטל של המוצרים באתר שלנו, ניתן לראות באופן די מובהק שלעיתים בחיפושים מסוימים גוגל מציג פריטים פחות רלוונטיים וזה בגלל אתרים שלא מוגדרים נכון מבחינת SEO.
ולכן יש משמעות עצומה לאופטימיזציה והוספת מילות מפתח שליליות על מנת שלא נופיע בחיפושים לא
רלוונטים !
בגוגל שופינג בסטנדרט כן יש לנו שליטה על מחיר הביד, סלולר או מחשב, רשת המדיה או רק חיפוש , לוחות זמנים, מילות מפתח שליליות, טירגוט לפי סוג של קטגוריות באתר. ניתן לראות מונחי חיפוש שהמודעה הופיעה.
ניתן להופיע גם בחיפוש וגם ב YouTube, Gmail ו-Discover
קמפיין חכם בגוגל שופינג
קמפיינים חכמים לשופינג מאפשרים לנהל קמפיינים בדרך קלה יותר, גוגל מוציאים מהמשוואה את מנהל הקמפיין ולוקחים שליטה ב 100 אחוז באמצעות אלגוריתם של Machine Learning . יש הנחה שאומרת שאפשר לקבל יותר המרות ולהרחיב את פוטנציאל החשיפה. זהו סוג של קמפיין שמשלב בין קמפיינים רגילים של שופינג לבין קמפיינים של רימרקטינג לרשת המדיה. בסוג הקמפיין הזה, המערכת משתמשת בהגשת הצעת מחיר בשיטה אוטומטית ובבחירה אוטומטית של מיקום למודעות כדי לקדם את המוצרים והעסק שלכם ברשתות שונות. גוגל לא מאפשרים בשופינג חכם לראות דוחות ולנתח היכן המודעה הופיעה.
המודעה יכולה להופיע בחיפוש ב GDN או בטאב של שופינג + רימרקטינג דינמי.
אופטימיזציה גוגל שופינג
אז למרות האוטומציה בקמפיין סטנדרט יש אפשרות לבצע אופטימיזציה באמצעות קבוצת מודעות שמקבלת חשיפה רק בשם המותג עצמו וזאת אפשר לעשות ע"י שלילת מילות מפתח.
קבוצת מודעות נוספת שכדאי להקים ביא קבוצה שפונה לחיפושים גנריים ללא שם המותג.
אפשר להפריד קמפיין גם לפי product_type או לפי BRAND.
בקמפיין של גוגל שופינג החכם אפשר לעשות הפרדה לפי שיטת הצעת מחיר של ערך המרה מקסימלי או הגדרת יעד החזר על הוצאות פרסום (Target ROAS)
1. הכי חשוב בקמפיין שופינג זה לבצע אופטימיזציה למוצר עצמו ממש כמו SEO ושלילת מילות מפתח למוצרים שלכם על בסיס קבע על מנת שלא יציגו את המודעה שלכם בחיפושים לא רלוונטיים.
2. רימרקטינג דינמי ( באנר שמציג מוצרים ספציפיים שהלקוח שלכם צפה) עובד מעולה
3. לא מומלץ באתרי מסחר להוציא את הגולשים מחוץ לאתר עם קישורים לנכסים חיצוניים כמו וואצאפ, פייסבוק....
4. בכל טופס של צור קשר באתר לא להפנות לדף תודה אלא להשאיר את הגולש באתר.
5. לייצר כל הזמן TRUST מול הגולש ומהלך הצ'ק אאוט ולפרט עד כמה שניתן את תנאי המשלוח ואפשריות של החזרת המוצר.
6. כל הזמן לעבוד גם עם אנליטיקס על מנת ולבחון את מעורבות הגולש באתר שלכם.
7. גוגל שופינג יעבוד הרבה יותר טוב עם יש כניסות אורגניות לאתר
8. מומלץ למדוד באמצעות תג מנגר מקרו המרות כמו הוסף לסל, צור קשר.
לסיכום:
רבים מאתרי המסחר בישראל שואלים את עצמם מה זה גוגל שופינג ואיך זה יכול לתרום לעסק שלי? קמפיין שופינג היו פרסום איכותי במיוחד שבו מוצגת התמונה של המוצר והמחיר של המוצר אך עדין זה לא הופך את הקליק הראשון לקליק שיביא הזמנות באתר. על מנת ולייצר רלוונטיות גבוה קמפיין שופינג חייב קודם על להתחיל עם האתר ולהשקיע גם באופטימיזציה גבוה על מנת שהמוצר הנכון יוצג בחיפוש הרלוונטי. בשלב השני מומלץ מאוד לרדוף אחרי הלקוחות שלכם עם רימרקטינג דינמי שיציג את המוצרים שהלקוחות שלכם ראו באתר.