ניהול קמפיין בגוגל
איך לעשות אופטימיזציה בגוגל אדס
שלום חברים, שמי ירון יוגב ואני כבר מעל 13 שנה מנהל קמפיינים בגוגל אדס. יש לי ניסיון עצום ואני בטוח שאוכל לסייע לכם לשפר את הקמפיין ולתת לכם טיפים שרלוונטים לשנת 2023. ישנם מאות פעולות שאפשר לבצע באופן שוטף על מנת שתרגישו שאתם יותר מדייקים ומגיעים במדויק ללקוחות שלכם ומכניסים תנועה יותר רלוונטית לאתר שלכם.
העולם הזה הוא עולם קסום ומאתגר, גם אני בחשבון שלי מבצע לא מעט פעולות על בסיס יומי ויש לי חשבון עם וותק מטורף שהגיע לתקציבים יפים.
אז קודם על אם הגעתם לכאן כנראה שגם הבנתם שמנהל שניהול קמפיינים ppc יכול לתרום לכם במעט.
אז בואו נתחיל:
ניהול קמפיינים בגוגל אדס מתחיל קודם כל בקישור חשבון גוגל אדס לאנליטיקס 4 ורצוי מאוד גם להטמיע את קוד של גוגל תג מנגר באתר.
באמצעות גוגל תג מנגר ואנליטיקס נוכל למדוד כל פעולה חשובה שמתבצעת באתר ולסמן גולשים שרלוונטים לשירות או למוצר שלנו ובאמצעות בניית קהלים לשיווק מחדש בגוגל אדס נוכל לטרגט אותם שוב או באמצעות רימרקטינג או בכל קמפיין אחר.
עוד לפני האופטימיזציה לקמפיין גוגל אדס חשוב מאוד לפתוח חשבון אנליטיקס, לחבר אותו לחשבון ולוודא שמדדי האתר מועברים לגוגל אדס על מנת להזרים לחשבון את כל המידע על לקוחות פוטנציאלים שנמצאים או נכנסו לאתר ולכוון אליהם בצורה אופטימלית את המודעות של החשבון ובכך לשפר אותו משמעותית.
החיסרון בשיטה הזו שלוקח זמן להמרה לעבור מאנליטיקס לגוגל אדס וזה די מעצבן.
אפשרות נוספת היא להקים את ההמרה בגוגל אדס עצמו וזו ההמלצה שלי בעיקר אם מדובר על אתרי מסחר ששם אנו רוצים לראותבמיידי את ערך ההמרה ואיזה קמפיין אחראי להמרה.
גוגל אדוורדס בשמו הקודם הפך להיות גוגל אדס וכמו השינוי שחל בשם המערכת הפלטפורמה הפכה להיות מאוד מאוד משוכללת ודורשת ממנהל הקמפיין ניסיון רב על מנת שנוכל להגיע לתוצאות טובות בזירה תחרותית.
ניהול קמפיינים ppc בגוגל אדס מתחיל קודם כל עם הוספת התוספים למודעות:
טיפים לניהול קמפיין PPC
בכל ניהול קמפיין PPC חשוב להוסיף או לוודא שהתוספים קיימים, ברמת החשבון (על מנת לשפר את כל הקמפיינים) או בכל קמפיין בנפרד, כדאי מאוד להקים את שלושת התוספים הבסיסיים על מנת לשפר את ציון האיכות של מילות מפתח והקמפיין ובעצם להפחית את מחיר הצעת המחיר. שלושת התוספים הם חלק מהותי ממשוואת ה- Ad Rank.
טיפים לתוספים בחשבון גוגל אדס
תוסף של מידע מובנה
בחירת קטגוריה של המוצרים או השירותים של העסק והכנסתם כערכים על מנת לסווג את העסק בתוך התעשייה בה הוא נמצא
תוסף Sitelinks
(מינימום 2, מומלץ 6 )- תוסף שמגדיל את המודעה באופן משמעותי ודוחק מתחרים מהמסך של הלקוחות, מטרתו להוסיף כותרות למודעה שמייעדים את הלקוח לדפי נחיתה נוספים באתר.
תוסף יתרונות מרכזיים (callout)
יתרונות יחודיים של העסק אשר יעניקו יתרון על מתחרים (לדוגמא: משלוח חינם, שירות אמין ומקצועי, ותק של 10 שנים במקצוע, פתוח 24/7 וכו׳).
*בווסף חשוב לוודא שקיים תוסף שיחה (במידה ואנו מעוניינים בשיחות מלקוחות) והוא מחובר לתג המרה שסופר את השיחות על מנת להשתמש במידע כדי להשיג שיחות נוספות שמייצרות ערך כספי לעסק.
מודל ייחוס בגוגל אדס
בדרך אל ההמרה, לקוחות עשויים ליצור אינטראקציות עם מספר מודעות של אותו מפרסם. מודלים של שיוך מאפשרים לכם לבחור כמה קרדיט על ההמרה תקבל כל אינטראקציה עם מודעה.
בחירת המודל תקבע כמה קרדיט לשייך לכל אינטראקציה עם מודעה שהובילה להמרה.
להלן מספר אפשרויות למודל ייחוס:
שיוך מבוסס נתונים:
כשהדבר יתאפשר, המודל "שיוך מבוסס-נתונים" ישתמש בנתוני ההמרות בחשבון כדי לחשב את התרומה בפועל של כל אינטראקציה עם המודעה לאורך נתיב ההמרות.
מבוסס מיקום- המודל "מבוסס מיקום" מייחס 40% מהקרדיט לקליק הראשון ולקליק האחרון, ומחלק 20% בין קליקים אחרים.
מיועד להמרות של לידים, שיחות טלפון והשארת פרטים בהם מסע הלקוח יותר מצומצם ויש יותר חשיבות למילת המפתח הראשונה והאחרונה שהלקוח לחץ לפני שביצע המרה.
דעיכה לאורך זמן- מיועד בקמפיינים של רכישה בהם מסע הלקוח הוא ארוך ועובר בין מכשירים, זמנים ומקומות שונים ולכן ככל שמילת המפתח עליה הלקוח לוחץ יותר קרובה להמרה יש לה יותר חשיבות.
טיפים לניהול מודעות בגוגל אדס
חשוב לנהל ולהשביח כל הזמן את המודעות שלכם גם בקמפיין המדיה וגם בחיפוש ובכל אחד מקבוצות המודעות. מדובר כמובן על מודעות רספונסיביות (מספיק אחת בכל קבוצת מודעות) מהרגע שנשפר את גיוון המודעות נצליח להעלות את ציון האיכות של המילים המשוייכות לאותן קבוצות מודעות ולשפר את איכות החשיפות במדיה.
קיימות 2 מודעות מורחבות רגילות:
מודעה רספונסיבית בחיפוש - חובה לשים במודעות בחיפוש מינימום 5 כותרות ו 5 תיאורים שמסונכרנים עם המילות מפתח בצורה אפקטיבית.
מודעה רספונסיבית במדיה - במודעות ברשת המדיה חובה לשים מינימום של 3 תמונות +לוגו עם 3 כותרות רגילות, כותרת ארוכה אחת ו-3 תיאורים שונים.
טיפים לניהול אסטרטגיית מחיר בגוגל אדס
ישנה בלבול גדול בקרב מפרסמים באיזה אסטרטגיה לבחור בעיקר שמדובר בקמפיין חדש ברשת החיפוש, לא מעט מפרסמים מתחילים באסטרטגיה שנקראת ב-Max Clicks, כלומר גוגל מנסה להביא כמה שיותר קליקים.
אופצייה נוספת היא להתחיל עם ביד ידני ואז יש לנו שליטה גדולה יותר על מחיר הקליק והמיקום של המודעה.
ברגע שהחשבון מקבל וותק ויש מספיק המרות ממומלץ לנסות את אסטרטגיות הצעת המחיר החכמות, מקסימום המרות או מחיר עלות להמרה.
כאשר החשבון מוגבל בתקציב (כלומר הקמפיין משתמש בכל התקציב היומי) ולקמפיין יש מספר המרות חודשי חיובי זה המקרה הקלאסי לבחירת יעד עלות להמרה.
אם יש לנו מילות מפתח שאין להם נפח חיפוש גדול קמפיין מקסימום פרפומנס בתחילת דרכו מומלץ לנסות ולהעביר את האסטרטגיה למקסימום המרות מכיוון שבאותו תקציב בדיוק המערכת יכולה להשיג מספר המרות יותר גבוה ולכן חשוב לנסות את האפשרות הזו לפחות לשבועיים שלוש על מנת לתת זמן למערכת ללמוד את החשבון ולשפר את הקמפיין.
במידה והממוצע החודשי למחיר להמרה הוא מחיר טוב עבור העסק נגדיר את אותו מחיר להמרה (CPA) על מנת שהמערכת תנסה להוריד את המחיר הזה או להשיג יותר המרות באותו מחיר.
ניהול קהלים בגוגל אדס
רימרקטינג הוא אחד הכלים הכי אפקטיביים של גוגל אדס להגדלת מספר ההמרות בחשבון והורדת המחיר להמרה, ניהול נכון של קהלים בקמפיין שלכם יביא לך יותר דיוק ואחוז המרה גבוה וזה לא משנה אם זה קמפיין חיפוש או מדיה.
בחיפוש - יש להוסיף כמה שיותר קהלים במצב תצפית על מנת לראות את האינטרקציה החוזרת שלהם עם המודעות ובהמשך להוריד או לעלות את הבידים לאותם קהלים בהתאם לפעילות.
במדיה - יש להוסיף קהלים מדוייקים במצב מיקוד על מנת לא לבזבז כסף על אנשים לא רלוונטים.
קהל עם כוונת רכישה מותאם אישית- חשוב להוסיף קהל זה בו נטמיע כמה שיותר מילות מפתח ואתרים של מתחרים על מנת ליצור קהל ממוקד שחיפש את המוצר שלנו או של מתחרים שלנו ב 48 השעות האחרונות.
קהלים מבוססי keywords - כאשר אין לנו קהלים עקב הגבלות (רפואי, אישי) אפשר לנסות לבדוק קהלים שונים על ידי מילות מפתח שונות ולבדוק אילו מילות מפתח יוצרות המרות ולתת להם דגש בקמפיין.
ניהול קמפיין דינמי בגוגל אדס
על מנת לתת גיבוי לקמפיין ולזכות בבידים יותר נמוכים עם ציוני איכות גבוהים מומלץ להוסיף קמפיין אחד או קבוצת מודעות דינמית ותייצר מודעות מותאמות לרצון הלקוח בצורה אופטימלית, קמפיין זה ייצר באופן עצמאי כותרות מותאמות למה שהלקוח כתב ומה שמופיע באתר במחיר נמוך מהממוצע במקום בו המודעות שיצרנו לא מגיעות כי לא היינו מודעים למילות מפתח עם נפח חיפוש נמוך בעיקר. הקמפיין הזה מעולה גם לאתר איקומרס אבל גם לאתרים שיצרו בלוג עם מאמרים איכותיים.
ניהול קמפיין וידאו ביוטיוב
קמפיין אשר מנוהל נכון ביוטיוב יכול להניב הצלחה רבה. כיום, משתמשים רבים מעדיפים וידאו מכיוון שהוא מציע אינטראקטיביות ותוכן ברור.
כמו כן, אסטרטגיית הצעת המחיר ביוטיוב מאפשרת למפרסם לשלם רק כאשר המשתמש צפה בפרסומת (Cost Per View- CPV) או ביצע אינטראקציה כלשהי עם הסרטון, ולכן היא אפקטיבית ביותר.
מדריך בנושא- https://support.google.com/adwords/answer/2472735?hl=en
ישנם אורכים שונים וסוגים שונים של פרסומות ביוטיוב, הסבר בקצרה-
TrueView InStream- סרטון שמופיע לפני או במהלך הוידאו שרואה המשתמש
(ניתן לדלג עליו לאחר 5 שניות), אין הגבלת זמן לסרטון, אך אני ממליץ באופן אישי על סרטון שלא יעלה על 2 דקות.
ניתן לעשות סרטון זה עם מטרה ברורה לביצוע המרות על ידי הגדרת הקמפיין והוספת כפתור לביצוע פעולה.
TrueView Discovery- סרטון שמופיע רק לאחר שהמשתמש בחר להקליק עליו (CPC במקרה הזה), שוב, אין הגבלת זמן לסרטון.
TrueView Bumper- סרטון שלא ניתן לדלג עליו, באורך מקסימלי של 6 שניות. קמפיין Bumper משתמש באסטרטגיית Bidding של CPM
*מומלץ מאוד להוסיף לקמפיין וידאו קהל עם כוונות רכישה מותאם מראש על מנת למקסם את האפקטיביות של הקמפיין.
ניהול קמפיין במדיה GDN בגוגל אדס
על מנת לשפר את הקמפיין מדיה של החשבון חשוב לנסות לפתוח קמפיין מדיה חכם כגון מקסימום פפומנס שיכוון את המודעות לקהלים איכותיים וחיוניים לעסק כמו רימרקטינג וקהלים עם כוונת רכישה ומטרתו להגדיל את החשיפה של העסק והגדלת מספר ההמרות.
חשוב מאד - כאשר מבצעים שינויים, המערכת לומדת נתונים חדשים וצפויים להיות שינויים במספרים.
סבלנות זה שם המשחק :) - שבועיים לא לבצע/לבטל שינויים בקמפיין
ולאחר שבועיים נוכל לבחון את השינויים.
טיפים לניהול קמפיין בגוגל Discovery
ניהול קמפיין דיסקברי זה אחד הדברים הכי מגניבים שיש למערכת להציע, התפוצה מגיע הדרך היוטיוב, ג׳ימייל ואפליקצית הדיסקבר של גוגל.
מומלץ לפתוח קמפיין דיסקברי עם קהל עם כוונת רכישה והצעת מחיר חכמה כגון מקסימום המרות בטח אם מדובר על קמפיין חדש. אם מדובר על קמפיין וותיק שמביא לפחות 10 המרות ביום אפשר לבחור ביעד עלות להמרה- במידה ומחיר ההמרה ידוע. יש לזכור לשמור על יחס תקציב 10X cpa כלומר אם המחיר ההמרה שלי הוא 20 שח התקציב צריך להיות לפחות 200 שח.
ניהול קמפיין מקסימום פרפומנס
מקסימום פרפומנס הינו ערוץ חדש יחסי שהחליף את הסמרט שופינג.
ניהול ערוץ דיגיטלי שכזה מאפשר לנו ליהנות מגוגל חיפוש, GDN, יוטיוב , דיסקברי כמקשה אחת דורש מאיתנו המפרסמים בעיקר יותר להשקיע בניהול מעקב המרות מדויק ויצירת מודעה עם ביצועים טובים ביחד עם קהל רלוונטי.
ניהול קמפיין מקסימום פרפומנס הוא פחות אינטנסיבי אך מצד שני האסטרטגיה והמשפך השיווקי באתר דורש ממנהל הקמפיין התייחסות נוספת וחשיבה מחוץ לקופסה.