בעבר חברות מתחומים שונים היו מעסיקות אנשי טלמיטימג שכל תפקידם היה למלא את היומן של אנשי המכירות בפגישות ולידים. מכיוון שאיש הטלמטינג נמדד בפגישות בלא מעט פעמים מדובר היה על פגישות סרק ותיאום הצפיות היה מאוד בעייתי.
איש המכירות שהגיע לפגישה כל תפקידו היה לייצר עסקת לחץ ולתת הטבה מסוימת כנגד תקופת התקשרות ולסגור עסקה ל 24 חודשים גם במחיר שהתשלום החודשי יחסי נמוך.
מהרגע שהלקוח נכנס לחוזה שירות מחלקת הפרויקטים של אותה חברה יצרה קשר עם הלקוח והתחילה לתפעל את הפרויקט. מכיוון שהיה פער גדול בין מה שהבטיחו המכירות לבין מה שהלקוח קיבל בלא מעט מיקרים הלקוח ביקש לעצור את הפעילות.
חברות רבות שעבדן במודל הזה הבינו שליד שמגיע מטלמיטינג נחשב כליד פחות איכותי מליד שמגיע מלקוח שמחפש בגוגל ולכן זאת הסיבה העיקרית שבעשור האחרון צצו לא מעט חברות לפרסום בגוגל שכל מטרתם היא לייצר פגישות ולידים לאנשי המכירות שהגיעו דרך הדיגיטל.
במהלך השנים דיברתי עם לא מעט לקוחות מאוכזבים שעבדו עם חברות פרסום בגוגל.
הייתה אכזבה עמוקה, לקוחות התחילו קמפיין בגוגל, סגרו חוזה לחצי שנה או שנה והרגישו ששרפו כסף ללא שום הצדקה. אחת הסיבות המרכזיות זה העומס שקיים על מנהל הקמפיין וחוסר הניסיון בניהול קמפיין.
לפני שאני נותן המלצות נוספות על איך לבחור חברת פרסום בגוגל חשוב להבין שלמעשה מחצית מהלקוחות שלוחצים על המודעות שלך בגוגל נוטים יותר לבצע רכישה מאשר גולשים שהגיעו מגוגל אורגני.
בניגוד לקידום אורגני בקמפיין ממומן בגוגל אדס אפשר לקבל יחסי תוצאות די מהר ולכן אין שום צורך בהתחייבות לאורך זמן.
האם הנתון הזה מפתיע ?
ללא ספק גוגל אדס יכול להיות יעיל מאוד לחברות ועסקים אך אתם חייבים לבחור את החברה ומנהל הקמפיין שמתאימים לכם, ואם חס וחלילה הפרסום לא ממריא אני כן ממליץ לנותן השירות לשחרר את הלקוח.
תשלום לפי קליק CPC
אז במודל החדש אין כבר איש טלמיטינג ואין צורך לשלם משכורת לאיש הטלמטינג אלא להשקיע את הכסף בהקלקות איכותית שיביאו לנו לידים חמים. המודל של תשלום לפי CPC - תשלום לפי קליק - הינו טוב ללקוח ולגם לחברת פרסום בגוגל עכב כך שלשני הגורמים יש אינטרנס משותף. חברות העוסקות בפרסום בגוגל האינטרס שלה היא שהלקוח ימשיך לשלם לאורך זמן ולכן הם חייבים להשקיע באיכות הקמפיין. והלקוח האינטרנס שלו הוא לקבל פניות שיהפכו ללקוחות ולכן כל עוד זה עובד הלקוח יפתח את הארנק ויגדיל תקציבים והחברות שמנהלות את הפרסום בגוגל אדס ירוויחו יותר בגין הניהול.
חברות לפרסום בגוגל מה הכי חשוב?
חברה שעוסקת בקמפיין בפרסום בגוגל בעידן החדש המטרה שלהם היא כל הזמן לייצר תשתיות נוספות ללקוחות, לייצר סרטונים חדשים וקריאטיב טוב על מנת שהלידים שיגיעו יגיעו חמים ומבושלים. חברת פרסום בגוגל מהעידן החדש תבדוק את העלות תועלת מכלל הערוצים ותשקיע את הכסף שלכם רק במקומות שמייצרים לקוחות אמיתיים. פרסום בוידאו לעסקים הוא הוא הקמפיין הכי איכותי שקיים היום בדיגיטל, לקוח שמגיע כתוצאה מצפייה בסרטון וידאו הוא הליד הכי איכותי שקיים היום בדיגיטל ולכן תדרשו מחברת הפרסום שלכם לשלב סרטוני טיפים בפרסום ביחד עם השבחת התשתית הדיגיטלית שלכם, התוכן והמסרים.
איך לבחור חברה שמתמחה גוגל אדס ?
הטיפ הראשון שלי הוא קודם כל אל תתחייבו לתקופת התקשרות וזה לא משנה אם זה פרילנס או חברה, אל תעשו את הטעות הזו. הטענה שלי שחברה או פרילנסרים שלא בטוחים בעצמם שהלקוח יישאר איתם לאורך זמן כנראה לא מבינים מה המשמעות של לתת שירות בתחום כזה תחרותי ולא מבינים איך שיטת המכרז של גוגל עובדת, חשוב מאוד בשלב הראשון לקבל הסבר מאיש מקצוע על מנת שתבינו מה זה קמפיין PPC ואיך גוגל מתנהל מאחרוי הקלעים בקמפיין.
מה שמאתגר מאוד עבור עסקים רבים שרוצים לשווק את עצמם בגוגל הוא הבחירה בחברת פרסום בגוגל הנכונה, זה לא פשוט ! אני אומר את זה מתוך ניסיון אמיתי עבדתי בחברות פרסום וקידום גדולות ואני יודע איך בד"כ תהליך המכירה והשירות עובד.
ניהול Google Ads דורש השקעה של זמן, ניסיון ובעיקר מעקב המרות. מנהל הקמפיין הינו "איש אמון" שמופקד גם על הכסף של הלקוח ויכול בכל יום לחסוך ללקוח כסף ולהביא יותר מכירות.
מנהל קמפיין שהוא שכיר בד"כ לא יהיה "איש אמונו" של הלקוח, אתם בטח מבינים את זה שיש לו שאיפות אחרות.
אז רוב החברות בישראל יבחרו לבצע קמפיין מנוהל בגוגל אדס במיקור חוץ כלומר יבחרו בסוכנות PPC שתתאים להם בעיקר בגלל עלויות הניהול הנמוכות וזו הטעות הכי הגדולה שלכם כלקוחות.
המחיר של פרסום בגוגל הוא מסתכם באלפי ש"ח בחודש במקרה הטוב ולכן מחיר הניהול הוא מחיר שולי.
חברה פרסום בגוגל שלא תצליח לספק תוצאות בתווך של 3 חודשים ראשונים תגרום ללקוח עוגמת נפש גדולה של זמן שנשרף בצד הפסד כספי לא קטן.
הגדרת יעדים בקמפיין בגוגל אדס
רצוי מאוד להגדיר את המטרות והתוצאות של קמפיין גוגל אדס כבר בשלב הראשוני וכבר אז לתאם ציפיות, כמובן שהמטרות צריכות להיות הגיוניות ולא ניתן להתחייב על הצלחה.
אם אתה לקוח שיש לו ציפיות גבוהות מאוד אני ממליץ לך לחקור את התחום ולשוחח עם עסקים דומים שמפרסמים בגוגל.
גוגל אדס הינה פלטפורמה שמותאמת בעיקר ללקוחות המחפשים ברגע זה את המוצר או השירות שלך. כדי להשיג תוצאות רווחיות תצטרכו להגדיר יעדים סבירים לחברת הפרסום או להיות עם היד על הדופק ולמדוד את כל העסקאות שמגיעות מהפרסום.
אם אתה חנות או עסק מקומי, יש מצב שתרצו ליצור תנועה למיקום הפיזי וזאת ניתן לקבל באמצעות קמפיין מקומי בגוגל אדס.
מושגי יסוד בקמפיין גוגל אדס
שיעור המרה: רוב האנשים מכירים את זה, זה המספר הכולל של ההמרות חלקי המספר הכולל של מבקרים שקיבלתם. חשוב מאוד לבצע מעקב המרות בגוגל אדס
עלות המרה (CPA): העלות הממוצעת של המרה, המרה שווה פנייה של לקוח או רכישה.
ערך חיי לקוח: זה מודד את הערך הכולל של לקוח במהלך מערכת היחסים ולכמה חודשים בממוצע הוא הולך להכניס לך כסף.
גוגל פרטנר האם חשוב ?
הנה כמה נקודות שתרצה לבדוק בעת הבדיקה שלכם:
ישנם לא מעט חברות פרסום בגוגל שיגידו לכם שהסמכה המקצועית זה הכי חשוב.
רבים מציינים באתר שלהם שהם סוכנות עם הסטטוס של Google Partners.
אז לאחר 15 שנים בתחום ולא מעט שנים שהייתי גוגל פרנטר וזכיתי בתחרויות של גוגל פרטנר אני יכול להגיד לכם שבימים אלו אין לזה שום משמעות, חברות גדולות שולחות בד"כ נציג אחד לעבור את ההסמכה ומציינות שיש להם את התג אך אין זה מעיד על הרמה של כל מנהלי הקמפיינים שעובדים אצלם.
אין שום הגיון בלהגיד שהשגת סטטוס שותף פירושה שהחברה שלך או מנהל הקמפיין שעבר את הבחינה יפגין מיומנות ומומחיות ב-Google Ads, מאותו מנהל קמפיין שאין לו את הסטטוס.
ישנם לא מעט מנהלי קמפיין שמנהלים עשרות לקוחות בארץ ובעולם גם ללא התג של גוגל פרטנר ויש להם ידע רחב מאוד שלעיתים עולה על הידע של אנשי גוגל עצמם הנמצאים בתמיכה.
יש הבדל עצום בין התאוריה לבין הניסיון עצמו בניהול קמפיין מורכב.
ממה להיזהר בבחירת מומחה לגוגל ?
בנוסף ההמלצה שלי להיזהר מחברות פרסום בגוגל המסתמכות על מודל של תשלום לפי ליד ולא מאפשרות ללקוח להיכנס לחשבון והחשבון לא על שם הלקוח ומבקשות בנוסף גם התחייבות לתקופת התקשרות.
חשבון גוגל אדס צריך להיות על שם הלקוח ולא על שם החברה שמנהלת את הקמפיין.
באמצעות מודל שכזה, הם מובילים את התנועה לדף נחיתה כללי ויוצרים לידים עבור הלקוחות שלהם.
החיסרון של המודל הזה הוא העובדה שלקוחות לא מקבלים את דפי הנחיתה, הקריאייטיב או הנכסים.
שיטת עבודה שכזו יכולה להיות נהדרת עבור אותם חברות מכיוון שהן מפעילות קמפיין עם דף נחיתה אחד או מודעה אחת עבור מספר לקוחות באותו ענף והליד נמכר בו זמנית ובזול ועובר לכמה לקוחות במקביל אך למרבה הצער הלקוח שמגיע מבצע מכרז ובוחר בד"כ בהצעה הכי זולה, גישה זו לא יכולה לעבוד.
זו טעות גדולה אם תרכשו רק לידים ולא תייצרו תוכן עם הזהות שלכם, הערך המוסף שלכם, דפי נחיתה סרטונים ותשתיות דיגיטליות רחבות כמה שיותר.
ההמלצה שלי היא חד משמעית, למצוא חברת פרסום בגוגל שתקים דף נחיתה ייעודי, תייצר תוכן שממיר את הלקוחות ואם חס וחלילה התוכן לא ממיר אותה מנהל קמפיין יציע שיפורים.
לסיכום:
חשוב לוודא שאתם בוחרים בחברת ניהול שמתמחה בפרסום בגוגל ויש לה את הניסיון והאפשרות להשקיע זמן ככל שדרוש בקמפיין שלכם.
כיום, קיימות אפשרויות רבות ושונות. אפשר לבחור משווקי גוגל עצמאיים שרק התחילו, בד"כ המחיר שלהם נוח מתחיל מ 500 ש"ח בחודש ויש להם רצון עז להצליח אבל חסר להם ניסיון.
אופציה נוספת שיא לא ממוקדת ולא מנוהלת ברמה גבוה היא לבחור חברת פרסום "גדולה" שתציע לך גם קידום אורגני וגם פרסום ממומן ביחד עם אתר ועיצוב.
אופציה נוספת היא לבחור בפרילנס ( ירון יוגב ) שיש לו ניסיון רב בגוגל אדס בתחומים תחרותיים בישראל ובעולם.
ההמלצה נוספת שלי היא שתבקשו להבין את שיטת העבודה במקרה והקמפיין לא מניב תוצאות, חשוב מאוד להכיר את מנהל הקמפיין שיעבוד על החשבון שלכם, לא לסגור על הסכם שיש בו התחייבות ולא לבחור בהצעה הזולה.
לגבי ממליצים זה שטויות ( לכולם יש) אבל אם זה חשוב לכם אפשר לקבל גם סרטוני עדויות.
אז אם יש לכם שאלות נוספות ואתם לא סגורים על עצמכם איך לבחור חברת פרסום בגוגל אני כאן לכל שאלה.
Commentaires