top of page

שיווק מוצרים באמזון – לא כל כך פשוט כמו שזה נשמע


שיווק עסקים באמזון
שיווק עסקים באמזון

נדמה שאנשים רבים סבורים ששיווק עסקים באמצעות אמזון = הכנסה פאסיבית.

הרבה מדברים על כך שזו דרך קלה להרוויח הרבה, אבל האם זה אכן כך?

כנראה שאם זה היה כל כך פשוט להרוויח כל כך הרבה, כולנו היינו זורקים לבוס עוגה בפרצוף,

אומרים לו "שלום ולא להתראות", יושבים בחוף בתאילנד עם שייק קוקוס בפה והחנות שלנו באמזון

היתה מכניסה כסף מעצמה.

מכיוון שאנחנו לא מכירים יותר מדי אנשים שעשו את זה, עולה הסברה שזה לא ממש נכון.

נכון, יש אנשים שהצליחו ומצליחים למכור, אבל כמו בשוק ההון, אנשים נוטים לספר על ההצלחות

שלהם ולא על הכישלונות שלהם.

כמו בכל תחום, שיווק עסקים באמזון צריך לדעת! ויש הרבה מה לדעת.

מספיק שעושים פעולה אחת לא נכונה, אמזון סוגרת את האופציה להקמת חשבון נוסף בעתיד.

יש חוקים ברורים בכדי למכור בפלטפורמה, ומי שלא עומד בהם, מוצא את עצמו מגורש מהמערכת.

נשמע מוזר, לא ?

האם אין לאמזון אינטרס מובהק שיותר ויותר מוכרים ימכרו דרך הפלטפורמה שלה ?

אז התשובה היא לא בדיוק.

מבחינת אמזון, מה שחשוב הוא המוצר עצמו ולא המוכרים.

לראיה, שלא כמו פלטפורמות מרקטפלייס אחרות דוגמת e-bay אשר מציגה עמודים רבים של

מוכרים אשר כולם מוכרים את אותו המוצר, באמזון תמצאו עמוד אחד בלבד עם המוצר

אותו הגולש חיפש ורק בלינק יופיעו כל המוכרים של אותו המוצר.

אמזון מקשה מאוד על מי שרוצה להיות מוכר על גבי הפלטפורמה שלה, היא מעבירה אותו דרך

חתחתים עד לפתיחת החשבון, החל מבקשת אישורים על גבי אישורים וכלה בעריכת ראיון

וידאו.

גם בתחום הדרופשיפינג שמאוד פופולרי בשנים האחרונות אנו רואים הרבה מאוד הגבלות ואיסורים

המגיעים מכיוון אמזון.

דרופשיפינג הינו מסחר בין שתי פלטפורמות. המוכר אינו מכיר את המוצר, אינו מחזיק מלאי ואינו

יודע מה הלקוח מקבל ולמעשה מרוויח מפערי המחירים בין מחיר המוצר שנקנה לבין מה שנמכר.

אמזון מאוד לא אוהבת את המצב בו למוכר אין אחריות כלפי המוצר אותו הוא מוכר, ועל כן מנסה

להילחם בשיטת הדרופשיפינג.

אם כך, האם זה בלתי אפשרי להפוך למוכר באמזון?

התשובה היא לא. זה כן אפשרי, אבל כמו כל מקצוע, צריך להתמחות בזה כדי לא לטעות ולהיות

מגורש מהמערכת לצמיתות.

צריך להכיר את המוקשים בפתיחת חשבון, צריך לדעת מה האופציות והמסלולים השונים העומדים

בפני המוכר, צריך להכיר ברקודים שמותרים לשימוש באמזון, כיצד בונים עמוד מוצר, אמצעי אריזה

ושילוח, מבנה עמלות ועוד ועוד ועוד.

כיום יש מומחים לאמזון אשר יודעים לסייע בפתיחת חשבון, בבחירת מוצר, בבחירת מסלול והתאמתו

לאופי המוכר (האם רוצים הכנסה פאסיבית עם מתח רווחים נמוך יותר לעומת ניהול חנות כולל ייצור

בחו"ל, אריזה ולוגיסטיקה אשר דומה במהותה למעין מפעל).

היום יש גם מומחים אשר יודעים לנהל עבורך חנויות באמזון, לנהל מותג עבורך ולייצר עבורך הכנסה

נוספת.

לסיכום, ניתן לראות כי אמזון אינה מאפשרת בקלות לכל אחד להיות מוכר על גבי הפלטפורמה שלה,

אך הדבר אינו בלתי אפשרי.

אם ברצונך למכור ולהרוויח באמצעות אמזון, הדבר החשוב ביותר הוא לפנות אל מישהו מקצועי

אשר בקיא בפלטפורמה ואשר יאפשר לך לעבור את כל המשוכות בקלות לשם הגעה ליעד הנכסף.



נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לשיווק עסקים באמזון, בעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple

מומחה שיווק דיגיטלי החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.


Comments


ירון יוגב

הכירו את המחבר ירון יוגב
ירון היא המייסד של Ppp-Simpe. יש לו ניסיון של 15 שנים בכל ההיבטים של PPC ושיווק דיגיטלי ומביא ניסיון עשיר בפיתוח וביצוע קמפיינים בפלטפורמות חיפוש, רשתות חברתיות. הניסיון שלו נותן לו ראייה רחבה במיוחד של עולם הקמפיינים בתשלום 

bottom of page