שיווק דיגיטלי לחברות ניקיון
חברות ניקיון מחפשות כמו רוב העסקים, לקוחות קבועים, עם יכולת תשלום גבוהה.
כאשר מדובר על מקומות גדולים כמו רשות שדות התעופה, בתי חולים ובתי ספר, הרי
שהדברים שם יותר מסובכים והדבר נעשה בצורה של מכרזים.
אנחנו רוצים להתמקד בחברות ניקיון שפועלות במגזר העסקי ומעוניינות לספק שירותים
לעסקים ולחברות פרטיות ולא ציבוריות.
אחד המגזרים האטרקטיביים ביותר אליו שואפות להגיע חברות הניקיון הוא מגזר ההייטק וזאת מכמה סיבות:
1. מדובר בחברות עם יכולת תשלום מעולה
2. חברות אלו בדרך כלל מחפשות את הנוחות ולא את הזול ביותר, כך שברוב המקרים, הן גם רוכשות את חומרי הניקיון והכלים המתכלים מחברת הניקיון – מה שמגדיל את הכנסת חברת הניקיון באופן ניכר.
3. מכיוון שלרוב חברות ההייטק אין בעיית תזרים, הן מתחילות עם חברות הניקיון בהיקף מסוים ואם הן מרוצות כמעט תמיד הן יגדילו את היקף ההעסקה.
4. מוסר התשלומים בחברות אלו הוא גבוה ביותר
5. חברות ההייטק עובדות המון בשיטת ההמלצות. במידה וחברה כלשהי מרוצה מחברת הניקיון שלה, היא כמעט תמיד תפרגן ותמליץ לחברות אחרות להשתמש בשירותיה. כלומר, זה פתח להתרחבות לעוד חברות.
נשאלת השאלה מהי הדרך הטובה ביותר להגיע ללידים ובכלל לשווק חברות ניקיון.
כאשר אנחנו מדברים על שיווק דיגיטלי לחברות ניקיון, אנחנו בעצם יכולים לפנות למספר ערוצים אשר יכולים לייצר לידים רלוונטיים.
לשם הדוגמא, אם אנחנו באמת מכוונים לחברות הייטק, אנחנו יכולים לשווק באמצעות קמפיין פרסום פייסבוק ממוקד ולטרגט בעלי עסקים בהרצליה פיתוח אשר מנהלים דף עסקי בפייסבוק.
באופן זה, יש סיכוי טוב להגיע לחשיפה אצל קהל היעד – חברות הייטק באיזור הרצליה.
דרך נוספת היא באמצעות הלינקדין.
אנחנו צריכים לחשוב מי בחברה אחראי על תחום הניקיון. בדרך כלל, זה בתחום אחריותה של מנהלת המשרד. אנחנו נעשה בלינקדין פילוח לפי בעלי תפקיד וגודל חברה וכך נוכל להגיע אל אותן מנהלות משרד בחברות הייטק – קהל היעד שלנו.
חשוב לציין שהפילוח בלינקדין אכן מדויק אבל הפרסום הממומן יחסי יקר ועבודה ידנית של פניות לאנשי קשר דורשת משאבים רבים בעבודה המשותפת של המשווק והלקוח ביחד.
מעבר לפייסבוק וללינקדין, הייתי מציע להקים דף נחיתה המסביר על השירותים אותן חברת הניקיון מציעה ולהקים קמפיין גוגל באמצעות משווק דיגיטלי אשר יעשה אופטימיזציה של ביטויים ומילות מפתח.
מטרת קמפיין גוגל היא שבכל פעם שחברה/מנהלת משרד תחפש ביטוי כגון : "חברת ניקיון מומלצת
בשרון" ,"ניקיון במשרדי הייטק" , "ניקיון משרדים במרכז" או ביטויים דומים, תקפוץ המודעה,
מנהלת המשרד אשר מחפשת את השירות תקליק על המודעה, תשאיר פרטים בטופס "צור קשר"
וכך נקבל מה שנקרא "ליד חם".
כמובן, שבמידה ומכוונים ספציפית לסוג חברות מסוים, ניתן אף בכותרת של המודעה אשר נמצאת
בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש לציין ספציפית "חברת ניקיון למשרדי הייטק", ואז הסיכוי שחברות
הייטק יקליקו על המודעה של אותה חברת ניקיון גדולה יותר מאשר שיקליקו על מודעה של חברה
מתחרה.
למרות יש לא מעט ערוצים רלוונטים בעיני הפרסום בדיסקברי הוא MUST בקמפיין שכזה, כמו כל עולם הפרסום אם לא נייצר ערך בתוכן של דף הנחיתה כנראה שהפניות לא יגיעו כלל.
תוכלו לראות כאן מה זה קמפיין דיסקברי?
נישה מקבילה בתחום לחברות ניקיון היא שיווק ופרסום באינטרנט של חברות החזקה וניהול. בתחום הניהול נכסים כדאי ומומלץ להשקיע את רוב התקציב השיווקי בגוגל ממומן בחיפוש , רק שם נוכל במיידי להגיע לתושבי חו"ל שיש להם נכסים בארץ והם מעניינים לשכור או לקבל הצעת מחיר מחברה לניהול נכסים.
קמפיין שיווק חברות לניקיון בניינים יוכל לשלב גם את פייסבוק וגם את גוגל חיפוש.
נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי המתמחה בלידים לחברות ניקיון.
מומחה שיווק באינטנרט לחברות ניקיון החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.
コメント