מעבר של עסקים אל עולם הדיגיטל הוא מציאות קיימת.
הדברים קיבלו משנה תוקף והתעצמו עוד יותר עם תחילתה של מגפת הקורונה אשר כפתה
על אנשים ריחוק מעסקים, הללו לא יכלו לפקוד את חנויות האופנה, למדוד את הבגדים לפני
רכישתם וזה גרר שינוי משמעותי.
הרבה מאוד מכל אותם אנשים אשר נמנעו עד אותה תקופה לרכוש מוצרי אופנה באופן
דיגיטלי, למדו לעשות זאת, ראו כי טוב ואימצו את הדיגיטל ככלי לרכישת אופנה.
גם השיווק הדיגיטלי עצמו עלה כיתה, והיום ניתן ליצר קשר אינטימי אישי ומעורבות עם הלקוחות
אפילו מרחוק.
באמצעות פרסונליזציה ניתן לזהות מרחוק את העדפות הלקוחות, הכרת תחומי העניין שלהם,
הסטטוס המשפחתי ולהציע להם מוצרים שהם צריכים, אוהבים ורגילים לרכוש.
אפשר לדמות את זה ממש לאותה מוכרנית שמכירה אתכם שנים ויודעת בדיוק איזה מכנס
אתם אוהבים.
היקף הסחר ברשת הולך וגדל בקצב מסחרר וימשיך לשמש כקטר למשק.
עסקים רבים שנפגעו בתקופת הקורונה והמצב הביטחוני הירוד אותו חווינו, צריכים לנצל את הכלי
הכל כך חשוב הזה ולפנות לערוצי השיווק הדיגיטלי, להגדיל מכירות ולמזער את נזקי השנתיים
האחרונות.
תעשיית האופנה היא תעשייה בה יש ריבוי מותגים, מה שמקשה ליצר בידול עבור המותג שלכם.
יחד עם זאת, ניתן לעשות זאת וכן להטביע חותם באמצעות השיווק הדיגיטלי.
השיווק הדיגיטלי בתחום האופנה משפר את נוכחות המותג ואת המכירות, מגביר את המודעות
למותג
אם כך, כיצד ניתן להשתמש בכלים הדיגיטליים לשם הגדלת המכירות בתעשיית האופנה הלכה
למעשה? הערוצים החזקים ביותר הם כמובן גוגל ופייסבוק וטיקטוק.
פרופיל עסקי בפייסבוק לחנויות אופנה
רוב המותגים פעילים בעיקר בפייסבוק ובאינסטגרם, אך כולנו מבינים שהפרופיל בפייסבוק זה אבן היסוד ושם נמצאים רוב הפרטים על המותג והמבצעים שלנו באופן ברור יותר וזאת הסיבה שהלקוחות כן יחפשו את המותג גם בפייסבוק.
התוכן הוא המלך
מומלץ מאוד לייצר תוכן ויראלי שמיצר תגובות למוצג שלכם, הרעיון הוא לייצר תוכן שהוא לא פרסומת אבל יחשוף את המותג שלכם.
הדבר החשוב ביותר ביצירת פוסט למותג האופנה הוא… תוכן.
מומלץ שהפוסטים כן ידברו על המותג עצמו אבל לא יהיו מכירתיים,
לדוגמה, אם המותג הוא שמלות ערב, הפוסט יכול לייצר דיון עם שם חדש למותג כאשר מי שתציע שם שיתקבל תקבל שמלת ערב בחינם.
שיווק בגדים
על ידי טירגוט נכון של קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך בפייסבוק , ניתן ליצר חשיפה גדולה למותג ולהגדיל
בהתאמה את שעורי ההמרה.
חשוב ליצור קהלים מותאמים ואף לפנות לקהלים דומים ללקוחות קיימים באמצעות Lookalike
כדי להרחיב את הקהלים הפוטנציאליים.
חשוב לזכור שרוב האנשים אינם רוכשים את המוצר בקליק הראשון גם אם הביעו בו עניין,
וזאת משום סיבות רבות כגון, הסחת דעת, התלבטות בין מוצרים שונים, עלויות וכו'.
לעומת זאת ישם מוצרים זולים יחסי שגולשים כן ירכשו את המוצר כבר בחשיפה הראשונה.
באמצעות "רימרקטינג" ניתן לרדוף אחרי אותו לקוח פוטנציאלי אשר הביע עניין במוצר.
הרדיפה עצמה תתבצע באמצעות תזכורות חוזרות ונשנות של המוצר באתרים השונים
בהם אותו לקוח פוטנציאלי גולש.
אם אותם אנשים לאחר שבוע לא רוכשים את אותו מוצר, ניתן אף לתת להם הנחה קלה במודעה כדי
לגרום להם לפעול.
טירגוט של אנשים אשר נטשו את עגלת הקניות שלהם באמצע תהליך הרכישה, זוהי גם דרך נהדרת
"להציל" מכירה שבכל מקרה אחר היתה הולכת לאיבוד.
שיווק של חנויות בגדים או בכלל שיווק אופנה באמצעות אתרי סחר הפך להיות נפוץ מאוד בדיגיטל ובמיוחד בגוגל, בעלי חנויות יכולים לתחזק אתר בעלויות נמוכות ללא צורך בהחזקת מלאי ולקדם את עצמם גם באמצעות גוגל.
אין משהו יותר טבעי מלחפש בגוגל לדוגמא חולצת ריצה נייק בצבע שחור ולמצוא את מבוקשך באתרי קניות.
שיווק דיגיטלי של חנויות בגדים או בכלל בתחום האופנה יכול להתבצע באופן אורגני ובפרסום ממומן.
ההמלצה שלנו היא קודם לקבל את התנועה ההאורגנית בפייסבוק ובגוגל ואח"כ לחזק אותה באמצעות הפרסום המומן בגוגל, פייסבוק יוטיוב, או אינסטגרם.
הכלי החזק ביותר בפרסום הממומן זה ללא ספק השיווק מחדש- REMARKETING.
הפרסום לאתרי אופנה בגוגל יכול גם להתבצע באמצעות מילות מפפתח אותם הלקוחות מחפשים, לדוגמא חולצת ערב לנשים שחורה או כל חיפוש אחר שיכול להביא תנועה בהתאם לפרטים שאנו מבקשים לשווק.
פרסום אתר אופנה שמתמקד במכירות און ליין חייב להתחיל בפרסום בגוגל שופינג. לפי דעתי זה הערוץ האיכותי ביותר ביחד עם פייסבוק קטלוג לאתרי מסחר בתחום האופנה.
לסיכום
קשה לדמיין היום אתר אופנה ובגדים ללא שיווק או פרסום דיגיטלי, להקים אתר שהוא פיל לבן זה מיותר.
אתר זה נכס דיגיטלי שנשאר איתך לאורך זמן ומייצר קהל לקוחות נאמן שבקליק מזמין את הפריט הרלוונטי.
חשוב להשקיע בכל כל הערוצים הדיגיטלים הרלוונטים במקביל כי שם נמצא העתיד.
פרסום ושיווק דיגיטלי של אופנה הוא תחום מאתגר מאוד המשלב כלים רבים, יצירתיות והמון שיתוף פעולה מצד הלקוח עצמו והצוות הדיגיטלי העוטף אותו.
ההמלצה שלנו לעבוד במקביל בכל הערוצים ולגייס מומחים בכל תחום ותחום, לדוגמא מומחה לפרסום ממומן בגוגל או פייסבוק או מומחה ליצירת תוכן , מומחה לצילומי אופנה ועוד...
נכתב על ידי ירון יוגב מומחה לפרסום בגוגל אדס, בעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple
מומחה שיווק דיגיטלי בתעשיית האופנה החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.
Comments