שיווק באינטנרט לרואי חשבון
עד לפני מספר שנים כתוצאה מאתיקה מקצועית, לרואי החשבון אסור היה לפרסם את עצמם בדיגיטל.
באותן השנים, ענף ראיית החשבון היה מאוד חזק והמשרדים היו מתפרנסים יפה רק מלקוחות שהיו
מגיעים מפה לאוזן.
היום המצב הוא לחלוטין שונה וזאת ממספר סיבות
· המון עסקים נסגרים מדי שנה
· הלקוחות מוכנים לשלם הרבה פחות
· משרדי רואי החשבון הגדולים "בולעים" את המשרדים הקטנים
· מאוד קל לעבור ממשרד רו"ח אחד אל השני
ולכן, משרדי רואי החשבון מוצאים את עצמם נאבקים על לקוחות ובמאמץ מתמיד לגייס עוד ועוד לקוחות ומשקיעים לא מעט בשיווק הדיגיטלי.
החדשות הטובות הן, שוועדת האתיקה של רואי החשבון השכילה להבין שגם רואי החשבון צריכים לפרסם את עצמם, ועל כן היום כמעט כל משרדי רואי החשבון בעלי נוכחות דיגיטלית כזו או אחרת וכולם תרים אחרי לידים ושיווק דיגיטלי חם ואיכותי.
הצורך בפרסום ובשיווק דיגיטלי נוצר גם עקב כך שמשרדי רו"ח רבים (במיוחד המשרדים הגדולים)
מציעים שירותים נלווים לביקורת ודוחות כספיים, כגון:
· שירותי יעוץ כלכלי
· ניהול סיכונים
· שירותי שיפור ביצועים (אופטימיזציה של תהליכים ומערכות)
· גיוסי הון
· יעוץ אסטרטגי
מדובר בשירותים חדשים יחסית בענף ראיית החשבון, ושירותים שהרבה מאוד אנשים וחברות לא מודעים שמשרדי רואי החשבון מספקים.
על כן, הם חייבים לפרסם זאת, והדרך הנכונה ביותר היא פרסום או שיווק דיגיטלי לרואי חשבון או במילים אחרות לידים לרואי חשבון.
נשאלת השאלה, כיצד לבצע שיווק דיגיטלי וכיצד ניתן לקבל לידים חמים ואיכותיים מבלי "לבזות" את נותן השירות, שהרי תדמית רואה החשבון עלולה להיפגע במידה והשיווק הינו אגרסיבי מדי או נעשה בצורה שלא הולמת את משרד ראיית החשבון.
המלצתי הראשונה היא להקים אתר אינטרנט, שהרי כל משרד שמכבד את עצמו צריך נוכחות דיגיטלית. באתר זה יש לעבוד וליצר תכנים מקצועיים אשר יכולים לתת ערך לגולשים.
התכנים יכולים להיות במגוון נושאים שעשויים לעניין את קהל היעד הפוטנציאלי.
לדוגמא, אם מבקשים לקבל לידים מעסקים קטנים ונותני שירותים, ניתן לכתוב מאמר כגון
"מהי צורת ההתאגדות המועדפת מבחינת מיסוי לעסקים שמרוויחים עד X ₪ בשנה".
או "בדוק זכאותך למענק קורונה".
אם אנחנו מכוונים ללידים מסטארטאפים, נוכל לכתוב מאמר כגון "עשה ואל תעשה בבואך
לגייס הון מקרנות הון סיכון".
כל המאמרים כמובן שצריכים להיות בהלימה לשירותים אותם נותן משרד רואה החשבון.
תכנים רלוונטיים מקצועיים באתר יסייעו לקידום אורגני של משרד ראיית החשבון, מה שנקרא בעגה
מקצועית SEO.
יחד עם זאת, צריך לזכור שקידום אורגני הוא קידום לטווח ארוך ומניב תוצאות לאחר חודשים של
עבודת קידום באינטרנט.
לכן, לצד האתר עם המאמרים, יש צורך לפעול דרך ערוצים נוספים שמאפשרים קבלת לידים באופן כמעט מידי, ואני מדבר על קידום ושיווק ממומן.
בצורה פשטנית, קידום ממומן הינו קידום המקדם את מודעת העסק למקומות הראשונים בגוגל בדף הראשון. במידה וגולש מקיש בגוגל "משרד רואה חשבון בנתניה" ולך יש משרד כזה (והמשווק הדיגיטלי קידם אותך במילות מפתח אלו), הגולש יתקל במודעה שלך בדף הראשון בגוגל, הוא יכנס אל דף הנחיתה שלך, ישאיר פרטים בטופס "צור קשר" והרי ליד חם.
כאשר גולש מקליק על המודעה של אותו משרד רואה חשבון, זה עולה כסף למפרסם, אבל כאשר מדובר בשירותי ראיית חשבון, כדאי מאוד להשקיע בפרסום תקציבים יפים.
למה? כי אם הלקוח מרוצה, הוא משלם ריטיינר קבוע ונשאר לאורך שנים.
הרבה מאוד פעמים לקוח שמגיע לצורך ביקורת דוחות כספיים לדוגמא, בסופו של דבר צורך שירותים נוספים מהמשרד, ועל כן, כל לקוח כזה נחשב לעסקה גדולה עם פונציאל לגדול עוד יותר.
קיימים רואי חשבון מהאסכולה של פעם, שעדיין מאמינים שהם לא מעוניינים לקבל בדיגיטל לידים לרואי חשבון ולהשקיע בשיווק דיגיטלי ואומרים משפטים כמו "לנו מספיקים הלקוחות שמגיעים מפה לאוזן". לאלו אני אומר שאם אתה לא מתקדם, אתה הולך לאחור. בעידן של היום, כשכל גולש לפני שהוא צורך שירות כלשהו הוא פונה ל"ד"ר גוגל" לקבלת מידע על נותן השירות, לא ניתן להימנע מחשיפה דיגיטלית, ואם כבר חשיפה דיגיטלית, בואו נמנף אותה ונייצר לעצמנו לידים חמים ואיכותיים אשר יצליחו "לדוג" את הלקוחות הפוטנציאלים אליהם אנחנו מכוונים.
כי כל רואה חשבון בשיעור ראשון למד את כלל האצבע מה מטרת כל חברה ? למקסם רווחים אז אם הסנדלר הולך יחף, אני באופן אישי לא הייתי בוחר באותו סנדלר.
נכתב על ידי ירון יוגב משווק דיגיטלי ובעלים משרד פרסום דיגיטלי PPc-Simple
מומחה בתחום של שיווק באינטנרט לרואי חשבון החל משנת 2008. נשוי + 3 וגר באבן יהודה.
Commentaires